luni, 18 aprilie 2011

plastic


Mi’a deschis usa si mi’a spus “Asta e biroul tau “ . Mi-a pus doua chei in mina si mi’a urat “Spor la treaba” . Pe cheia de iala scrie URBIS security , pe aialalta mica de la dulap doua ideograme misterioase chinezesti . Intr-o zi sunt sigur ca voi sti marele adevar ascuns in spatele lor . Viata este ca o apa sau alt dicton imbatabil , care ar schimba reperele vietii oricarui european cu principii subrede . Cheia chinezeasca e din alama – material numit si “aur de trompeta “. Aialalta romaneasca e din otel nikelat . E o diferenta de abordare filosofica a obiectelor .
Bai, deci am un birou – numai al meu .5metri lungime 3 metri latime si cam 3.5 inaltime . asta inseamna ca am voie sa respir 52.5 mc de aer – eu singur . Stiu ca ma invidiati pentru asta , corporatistilor . In incapere sunt 3 scaune . Mi’ar place sa fie 13 – ca’ntr-o taverna din Ierusalim de acum 2000 de ani . O secunda stau pe ginduri si’mi aleg locul , pozitia si scaunul . Cu alte cuvinte atitudinea ce mi se potriveste. Iau loc pe scaun si imi las bucile sa pipaie sezutul moale – tapitat intr-o piele sintetica de culoarea cafelei cu lapte . Celelalte doua scaune sunt mult mai ieftine , in plus nu au brate . Asta ma va ajuta oarecum sa’mi domin viitorii parteneri de discutii . Zimbesc multumit cautind cu mina dreapta levierul care inalta sezutul . Plus 2 centimetri nu strica nimanui .
In dreapta am vinzarile in stinga tehnicul . Numai vinzarile au geamuri catre exterior – catre o natura ocupata haotic , de prea multa vinzare . Marketing rules . Cu alte cuvinte sunt iluminat indirect prin biroul din dreapta .
Am fost sa ma pis . Toate veceurile au rezervoare de PVC sanitar – la “semiinaltime” . Toate sunt defecte . Capacul e scos – si asta ma face sa ma uit cu interes inauntru . Orice capac de canalizare deschis mi’a stirnit curiozitati irezistibile, greu de explicat oricarui terapeut . E o stranie si veche deprindere de a ma uita cu interes prin gauri . Daca nu as fi baut o bere inainte , as fi dat vina pe natura mea scormonitoare , masculina . Bai, si PVC – ul cocleste , nu este etern . E un maroniu oarecare rezidual si septic – lipit in mod natural pe toate elementele . Un microbiolog sau chiar piticul gras , mi’ar putea explica mult mai detaliat fauna locala .Creste exponential , organic si bacterial . Imi amintesc de o reclama la Domestos . Bai , deci ne imbracam in plastic , iubim in plastic sau latex si ciocnim fara clinchete pahare de plastic – in care am turnat bere din “sticle” de plastic numite generic si ecologic PET’uri . Urim peturile din ipocrizie . Un lucru e cert – plasticul nu e un material din care sa se poata fabrica mecanisme viabile . Iar capacul demontat al veceului dovedeste asta . Cit de „termoformabil” ar fi , piesele in miscare confectionate din plastic au sfirsit scurt si previzibil Cit la suta din groapa de gunoi a orasului e plastic ?.Mi’o scutur . Bag mina in rezervor si trag pirghia (de plastic) care obtureaza scurgerea . Urmaresc fascinat cascada scurta si rotunda care’mi sterge orice urma de pisat .
Ma intorc in birou dominat de reflectii umede pe care vreau sa vi le fac cunoscute . Pe unul din cele doua scaune „ieftine” , de victima sta o gagica bruneta cu parul strins la spate intr-o coada scurta . Poarta un taior gri , mai trist si mai batrinicios decit cei 25 de ani pe care ii arata . Ma asez pe scaunul meu de rege si’i zimbesc confortabil „Ce pot face pentru dumneavoastra ?” . Imi intinde mina dreapta cu unghii ingrijite si visinii , fara vergheta :”Marlen” . La mina stinga poarta un ceas tare colorat , swach - de plastic .

2 comentarii:

  1. de cand te intereseaza un wc pe post de birou si de cand te intereseaza plasticile in loc sa stai in spatiu liber printre arba. nu erai tu omul verde sau ai uitat cumva?

    RăspundețiȘtergere
  2. earba-earba yami- yami :) verde sunt pe dinauntru ::)

    RăspundețiȘtergere